zondag 21 oktober 2012

modern decoratief kalligrafie

Al geruime tijd ben ik lessen aan het volgen voor modern decoratief kalligrafie. Deze methode van kalligrafie werd voor het eerst toegepast door  Sherri Kiesel.

Na vele oefenen, want dat is echt wel nodig, kan ik u met trots mijn eerste afgewerkte letter tonen.
Ik heb natuurlijk gekozen voor de letter K, als beginletter van mijn voornaam.

 De letter wordt ingekleurd met aquarel potloden. De zwarte inkt is speciale chinese inkt, namelijk Sumi-inkt.

Hier kan je zien dat er ook wordt gewerkt met goud. Maakt de letter sierlijk.

4 opmerkingen:

  1. he Karin,
    heel knap gedaan , je bent heel handig
    groetjes Monica

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Hallo lieve KARIN


    Mooi is je eerste K,maar eigenlijk wist ik eerst niet welke tekening het was,maar met je duidelijke uitleg zag ik direct de K staan, en nu zie ik geen tekening meer,maar de K van kunstares.
    ZEER MOOI PROFICIAT
    Is wel heel precisie werk hé
    Waar blijf jij de nieuwe idee'en halen?
    HOED AF voor de kunstares BRAVO
    10/10 en een terug bank vooruit,
    Jacqueline omaline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Karin
    wat heb je dat mooi gedaan je bent ook echt een kunstenaar!!!
    Groetjes Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wauw, wat gaaf! Ik bewonder mooie kalligrafie altijd zo, maar heb me er nooit aan gewaagd... Dit mooie kleurenpracht werkje laat het wel weer kriebelen. Erg mooi gedaan!!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen