dinsdag 20 mei 2014

een memorabel kado


Onlangs was er een eerste communie in de familie, en om een aangepast cadeau te geven, vind ik dat steeds zo moeilijk.
Ik wou iets geven dat memorabel is en dat je er lang kan van genieten. Maar wat geef je dan in godsnaam aan een zevenjarige? Geld in ieder geval niet. Iedereen geeft geld op zo'n dag, dat is niet spectaculair genoeg voor mij. En hoeveel moet je dan geven. Allé, je verstaat me al, moeilijk dus.

Een week voor de communie had ik nog steeds geen cadeau, en het begon toch al wat dringend te worden, want een idee had ik nog steeds niet. pffff.

Tot plots een inval in mijn slaap, ik stond er mee op en ik had het.... 

Ik ben een creatieve bie, dus waarom niet iets van mijn creaties ineen flansen.
En het was nu net of ik nog niets wist welke techniek ik zou gebruiken, maar als ik die dag thuis kwam van mijn werk (6 dagen voor de communie) wist ik het volledig. Oef


Ik heb hem een kader gemaakt en zijn naam in decoratief kalligrafie geschreven. Met de datum erop.
De kader is ook volledig mijn ontwerp. Volledig uitgetekend en uitgemeten.


De kleuren die ik heb gebruikt in de naam, komen ook random voor in de kader.
Zo maakte dit een geheel vond ik.


En zoals gebruikelijk, wordt er ook gewerkt met goud voor de afwerking van de letters.


Dat goud is echt prachtig. Dat maakt het zo veel rijker.


De datum heb ik in cursief humanistische kalligrafie geschreven.


En zo zag het er uit bij afgifte.
Nu die kader dient natuurlijk om er een foto in te steken van de communicant. Maar dat had je misschien ondertussen wel al door hé. Maar omdat ik op moment van afgifte nog geen foto had van hem in zijn communiekledij, zal de mama dat mogen doen.


Ik had ook nog een kleinigheidje mee voor het ganse gezin. Hierin zit een vette kortingsbon voor Sealife te Brugge.
De strik heb ik ook gemaakt met een strikkenmaker, nl de bowdabra.. Superhandig.

Wat kan creativiteit toch mooi zijn hé


3 opmerkingen:

  1. heel mooi gedaan karin en het in kleuren schitterend!!!
    Groetjes Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Karin
    Hartelijk dank voor de mooie reactie
    jij bent ook van alle markten thuis je kan echt genieten van die mooie kalligrafie en ook heel mooi ingekleurd nogmaals petje af hoor!!!! Groetjes Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Karin,

    Beetje laat kom ik je feliciteren met je prachtige werk voor Arno.
    Zeer mooi...fijn ...verzorgd gemaakt Proficiat Jacqueline
    Je weet waarom ik zolang gewacht heb he ,SORRY

    BeantwoordenVerwijderen