maandag 23 juni 2014

communie kado


Een van mijn klanten haar oudste zoon deed zijn plechtige communie. En omdat alle kinderen graag kadootjes krijgen, wil ik niet onderdoen om een kadootje te geven.
Geld geven voor een communie doe ik nooit. Dus ben ik creatief bezig geweest.


Het was niet gemakkelijk om iets gepast te kunnen geven aan de communicant.
Hij houdt van boerderij dieren, maar wat moest ik hem daarvoor geven?

En onlangs zag ik dat hij geduldig zijn naam had gemaakt op een heel creatieve manier. Ik verschoot me eigenlijk een beetje van een bult, omdat ik totaal niet wist dat hij zo geduldig kon zijn. Dat had ik in hem nooit gezien.


Dus wou ik zijn naam op een andere creatieve manier omzetten.
Ik dacht natuurlijk direct aan moderne decoratieve kalligrafie. Maar zijn naam was net wat te lang om dit deftig op papier te krijgen.
Dus na veel gepieker had ik besloten om het in puzzelvorm te zetten, want dat doen hij en zijn broer heel graag.


Dus zo geschied. De letters van zijn naam is dus  random in kader gebracht.
Omdat ik anders te veel aan mijn Chinese inkt zou moeten zitten, en dat is al zo kostelijk, heb ik gebruik gemaakt van aquerelpapier, en het zwarte gedeelte, gewoon ingeverfd  met aquarelpotlood.


En dat geeft natuurlijk dat speciaal effect met lichtschakeringen. Er is ook met goud gewerkt, maar door het glas van de kader komt dit op foto heel moeilijk tot uiting.
Het thema was blauw en groen. Ik had nog van dat blinkend groen papier over, en heb dit gebruikt voor paspartout.

1 opmerking:

  1. Hallo'kes Karin.

    Wow wat een reuze idee, om te puzzelen met de naam.
    Zo heb jij toch zijn naam heel mooi en fijn kunnen maken, en heeft de communikant er ook wat werk aan, Zeer mooi gedaan Prociiat Jacqueline XXX

    BeantwoordenVerwijderen